I denne vekas artikkel frå idéfesten (bildet), byr vi på svara til to av utfordringane til avisene; korleis engasjere unge lesarar, og kva kan lokalavisene gjere for å rekruttere fleire gode medarbeidarar?
Korleis kan vi engasjere unge lesarar?
- “Lokalavis heile livet”: Opplæring i kildekritikk i skole, skille sanning frå «fake news»
- Gi honorar og ha låg terskel
- Karneval, konsert o.l.
- Sende ut SMS eller brev til alle unge i kommunane. Oppfordre til engasjement og høyre kva dei er opptatt av
- Samarbeid med skulane: Skulebesøk, og lokalavisa som pensum
- Skaffe kontaktnettverk blant dei unge, vere der dei er
- Ungdomsredaksjonar: Skape synleg relasjon mellom ungdom og makta
- Ha «Vi spør»-spalte
- Bruke sosiale medier, TikTok, Podcast
- Levande bilde og universell utforming
Kva kan vi gjere for å rekruttere fleire gode folk?
- Headhunte: Vi kan leite lokalt etter samfunnsengasjerte personar, journalistar treng ikkje alltid vere journalistutdanna, så lenge dei kan skrive
- Bli flinkare til å markedsføre oss på utdanningsinstitusjonar, synleggjere karrieremuligheter, besøke utdanningene
- Danne nettverk av unge journalistar som jobber i lokalavis
- Lage reklamesnuttar med unge journalister som jobber i lokalavis
- Bruk ungdom aktivt. Ha attraktive prosjekt som dei kan delta i
- Spele mer på samfunnsoppdraget: Vil du vere med å styrke demokratiet?
- Heve statusen til lokalavisene, merkevarebygge avisa
- Fange folk tidlig: Frilanskurs/vikarkurs, søke talent allerede på vidaregåande skular
- Lønn og levevilkår: Konkurransedyktig lønn, tilrettelegging for busted/barnehage, fleksibel på arbeidstid og turnus
- Synlegjere mulighetene for påverknad på eigen arbeidskvardag
- Firedagars veke med full lønn
LLAs idéfest i Ålesund blei leia av Gudrun Rudningen og Arne L. Bygdås frå Arbeidsforskingsinstituttet ved Oslo Met.
Denne høsten legg vi alt frå gruppearbeidet ut her i idébanken. Tidlegare saker:
1: Slik kan avisa jobbe godt med egne ideer
2: Dette er lokalavisa i år 2029