Grafiker og markedsansvarlig Siri Aardalen i Kanalen ville gi annonsørene en mulighet til å vise fram hva de har og hva de kan, slik at folket i Nome skulle få se at lokale butikker har mye å by på. Derfor inviterte hun lokale drivere innen hår, klær, smykker og lignende med på et pilotprosjekt.
Seks annonsører ble med på prosjektet, som resulterte i seks lekre motesider med jule- og nyttårspreg. Spesialsidene ble innledet med en inngangsside, og hadde også en teaser på forsiden.
– Litt ekstrajobbing ble det, men sånn er det bare når en skal gjøre noe nytt. Derfor var det også et pilotprosjekt. Hvis «alt» gikk galt og annonsørene ble misfornøyd, hadde det blitt med den ene gangen. Prosjektet var vellykket, så vi er allerede i dialog med annonsørene om neste annonsespesial. Jeg er iallfall mange erfaringer rikere, så neste gang tar det nok dobbelt så kort tid. Gøy var det, sier Siri Aardalen, som har fått mange positive tilbakemeldinger fra leserne.
Fordi dette var et pilotprosjekt, var prisene deretter. Hvordan fremtidige prosjekt skal prises er ikke avgjort.