Langsiktig annonsearbeid ga god uttelling

Annonsekonsulent Irene Røkke og Frostingen fikk hederlig omtale i LLAs markedspris-konkurranse 2013 for sitt jevne og langsiktige arbeid med Frosta Innkjøpslag.

“Gjennom sitt langsiktige arbeid med Frosta Innkjøpslag, viser Frostingen at engasjement, tolmodighet og nærhet til lokale kremmere gir resultater både for lokalavisen og kundene. Annonsearbeid er hardt arbeid og ingenting gjør seg selv, men Frostingen er et godt eksempel på at en engasjert konsulent som lytter til kunden – og som bygger stein på stein – gir uttelling,” skriver juryen i sin begrunnelse.

I 2006 annonserte Frosta Innkjøpslag med tilbud en gang i blant i småannonser – modul 12A og 12B – plassert på annonsesider i sort. I årene som kom prøvde de seg frem med fargeannonser, men i samme format, kanskje de våget seg opp på modul 12.

I 2009 klarte Irene Røkke å få til avtale om str. 32B i farge, men fortsatt ikke jevnlig. De fikk en sterkt redusert pris, og fikk oppleve at de ble synlige i avisa og at annonsering hjelper på omsetninga.
I 2010 prøvde de seg opp på 33B i farge. Kunden fant ut at annonsering hjelper, og begynte å betale en høyere pris. I 2011 begynte de å kjøpe helsider, og de neste årene har avtalen steget kraftig i verdi for Frostingen.

Irene Røkke har besøkt kunden, tatt bilder og diskutert annonsene. I 2013 opplevde hun at det ble mindre arbeid, kunden sendte e-post og bilder fra bildebank.