55 lokalavismedarbeidere fra LLA-avisene har lagt bak seg en nyttig og hyggelig markeds- og teknikksamling på Losby Gods. Øverst på agendaen: Gode avisannonser.
Bjørn Rybakken i Tangram Design ga oss mange praktiske råd om god design av annonser, blant annet: Gode idèer i annonsene må få lov å skinne. Begrens bruken av forskjellig typografi og forskjellige størrelser. Tell antall objekter i annonsen, det bør ikke være flere enn 4. Ikke vær redd for enkelhet og luft.
Pål Børresen i Schibsted erstattet myter med fakta, og Pelle Stensson i mediebyrået MEC kom med synspunkter om lokalavisenes plass når annonsørene og byråene syr sammen medieplaner.
På toppen av alt sammen: Erfaringsutveksling, knytting av kontakter og hyggelig middag i fine omgivelser.
Neste treffsted: LLAs landsmøte i Oslo 6. – 8. mai i år.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|