Ga bort huskonserter til abonnentene

Har dere jubileum og vil gjøre litt stas på avisa og trofaste lesere? Eller trenger dere ideer til en vervekampanje? Kanskje kan dere få insiprasjon av hvordan Steinkjer-Avisa markerte 30-årsjubileumet sitt med gavedryss til gamle og nye abonnenter i 2014.

Alle de ansatte var i studio og tok bilder høsten 2013, og fikk i oppgave å skrive en liten tekst om seg selv. Bildene og teksten ble brukt i sju ulike egenannonser, en for hver ansatt. Egenannonsene informerte også om de flotte premiene som abonnenter kunne vinne:

– Gratis husvask: Steinkjer-Avisa hadde ISS som samarbeidspartner. Ti abonnenter vant gratis husvask i løpet av året.

– Hjemme-hos-konsert: Avisas egen blues&poesi-duo besøkte ti abonnenter som vant intimkonsert hjemme i egen stue. Huskonsertene førte til mange fine reportasjer som ble flittig delt i sosiale medier.

– Reise: Når abonnementstallet passerer 5000 vil avisa trekke ut en abonnent som vinner en kulturreise til London eller en gresk øy.

I tillegg arrangerte avisa tre større konserter for abonnentene.

Kampanjen har bidratt til at Steinkjer-Avisa blir knyttet til positive kvalitetsopplevelser.

Steinkjer-Avisa fikk hederlig omtale i LLAs markedspris 2014 for innsatsen. Kvinnheringen vant markedsprisen for notisavisa, mens Grannar fikk hederlig omtale.