Har dere jubileum og vil gjøre litt stas på avisa og trofaste lesere? Eller trenger dere ideer til en vervekampanje? Kanskje kan dere få insiprasjon av hvordan Steinkjer-Avisa markerte 30-årsjubileumet sitt med gavedryss til gamle og nye abonnenter i 2014.
Alle de ansatte var i studio og tok bilder høsten 2013, og fikk i oppgave å skrive en liten tekst om seg selv. Bildene og teksten ble brukt i sju ulike egenannonser, en for hver ansatt. Egenannonsene informerte også om de flotte premiene som abonnenter kunne vinne:
– Gratis husvask: Steinkjer-Avisa hadde ISS som samarbeidspartner. Ti abonnenter vant gratis husvask i løpet av året.
– Hjemme-hos-konsert: Avisas egen blues&poesi-duo besøkte ti abonnenter som vant intimkonsert hjemme i egen stue. Huskonsertene førte til mange fine reportasjer som ble flittig delt i sosiale medier.
– Reise: Når abonnementstallet passerer 5000 vil avisa trekke ut en abonnent som vinner en kulturreise til London eller en gresk øy.
I tillegg arrangerte avisa tre større konserter for abonnentene.
Kampanjen har bidratt til at Steinkjer-Avisa blir knyttet til positive kvalitetsopplevelser.
Steinkjer-Avisa fikk hederlig omtale i LLAs markedspris 2014 for innsatsen. Kvinnheringen vant markedsprisen for notisavisa, mens Grannar fikk hederlig omtale.