Vår fokusdag er en forsiktig start på noe vi har lyst å gjøre et par ganger i året – og vi gjør det enkelt og greitt: Først får du et aldri så lite innledningsforedrag om de viktigste nett-trendene i avisbransjen. Dernest får du i løpet av seks timer anledning til å møte minst ti leverandører. Kall det gjerne speed-dating, hvor du besøker de leverandørene du er aller mest nysgjerrig på.
I tillegg får du være sammen med aviskolleger som også jakter på den store kjærligheten; altså riktig leverandør og mer kunnskap om hva som skjer. Å mingle med kolleger som kanskje står foran samme utfordring, er i seg selv nyttig.
Vi tipper at MBL og LLAs fokusdag passer aller best for lokalavisene, og at daglig leder, redaktør og/eller teknisk ansvarlig føler seg aller mest kallet til å ta turen til Gardermoen.
Selve fokusdagen er fredag 17. februar, men for deg som har lyst å gjøre unna reisen i god tid, inviterer vi til felles middag kvelden før.
Tid, sted og program:
Torsdag 16. februar kl 20.00: Felles middag på Park Inn by Radisson, Gardermoen
Fredag 17. februar kl. 09.00: Fokusdag
Kl 09.00 – 09.30: Geir Engen i MBLs Nettforum med kort intro og overblikk på nett
Kl 09.30 – 12.00: Du besøker de leverandørene du vil (gruppevis)
Kl 12.00 – 13.00: Lunsj og avisprat
Kl 13.00 – 15.00: Du besøker resten av leverandørene du vil snakke med (gruppevis)
Kl 15.00 – 15.15: Avslutningsord i plenum.
Pris: 1000 kroner per deltaker, som inkluderer fokusdagen og lunsjen fredagen.
Evt tilslutningsnatt på Park Inn betales selv (ca 1500 kroner). Er du med på middagen torsdag kveld, kommer den på ca 300 kroner, eks drikke.
Vi håper vi får se deg på Gardermoen i midten av februar. Snarlig bindende påmelding via påmeldingslink på www.mediebedriftene.no eller www.lla.no. Her ser du også hvilke leverandører som kommer – og du velger hvilken av dem du vil besøke på deres respektive stand. Oppdatert påmeldingsfrist: Senest 31. januar.
Vennlig hilsen
Mediebedriftene og Landslaget for lokalaviser.
Geir Engen, fagsjef for digitale medier, MBL
Lene Østberg, organisasjonssekretær, LLA
Geir K. Hus, markeds- og informasjonssjef, LLA