Lister kake

Her sender avisa inn bidrag til konkurransene

I mars skal LLA dele ut to Årets lokalavis-priser. Årets digitale satsing byttes ut med Årets innovasjon.

I LLAs aviskonkurranser vinner både små og store lokalaviser ære og berømmelse. For noen år siden oppdaterte vi statuttene, og tydeliggjorde at juryene skal se etter aviser som får mye ut av små ressurser. I år har styret tatt et nytt grep for å sikre at også de minste avisene konkurrerer på riktig grunnlag: Prisen for Årets lokalavis deles i to: én for aviser med inntil 4000 i opplag, og en for aviser med over 4000 i opplag.

Avisa som sist ble kåret til Årets lokalavis var Lister. Prisen har hatt stor betydning for avisa, forteller redaktør Svein Morten Havaas. Her kan du lese mer om årets lokalavis, og hvorfor styret har valgt å dele prisen i to.

Nå forsvinner også prisene Årets digitale satsing og Årets avisside. De erstattes av den nye prisen Årets innovasjon, som skal feire lokalaviser som tenker nytt. Prisen skal hedre innovasjon og nytenkning, enten det handler om papiravis eller digitale satsinger, kreative redaksjonelle konsepter, nye inntektsmodeller eller måter å engasjere lokalsamfunnet på.

Du kan lese mer om Årets innovasjon og de andre prisene under innsendingsskjemaet.

Alle prisene deles ut på LLAs landsmøte i Trondheim 28. til 30. mars 2025. Gå direkte til LLAs konferansesider med program og påmelding her.

Innsendingsfrist 1. februar. Bidragene må være gjennomført i løpet av kalenderåret 2024.

Send inn bidrag her:

(Før du sender inn bør du lese informasjonen om kategoriene under skjemaet)

Les dette før du sender inn bidrag:

Årets lokalavis (både over og under 4000 i opplag)

LLAs Årets lokalavis-konkurranse skal inspirere medlemsavisene til aktiv produktutvikling – og hedre lokalaviser som er lim og lupe på ein god måte i lokalsamfunnet. Juryen skal vurdere avisenes innhald og form, den skal sjå på heilskapen i avisas arbeid og produkt, men kan også legge vekt på kreative og nyskapande tiltak i avisa. Juryen skal også sjå etter lokalaviser som får mykje ut av lite.

Alle avisene som deltar, får tilsendt ei lita vurdering frå juryen.

Aviser som ønskjer å delta, skal sende inn tre valgfrie avisutgåver frå siste årgang. Det skal vere aviser frå begge halvår.

Avisa skal også gi frå seg til juryen fri adgang til avisas nettutgåve i minst fire månader frå innsendingsdato.

Avisa må svare på spørsmåla i skjemaet. Dette blir ein del av juryens vurdering.

Utover dette finn LLA-sekretariatet fram opplagstal, dekningstal, økonomiske nøkkeltal og andre relevante opplysningar frå tilgjengelege kjelder for dei avisene som deltar – og legg dette fram for juryen.

Juryen skal vurdere heilskapen i avisproduktet – både på papir og nett. Både reine nett- og reine papiraviser skal kunne kåres til Årets lokalavis. Det er kvaliteten på det produktet som avisene produserer, som skal leggjast til grunn. Juryen ser blant anna på innhald, bilde, presentasjon og annonser.

Årets innovasjon (NY!)

Prisen for årets innovasjon går til dei som gjennom kreative og originale idear har klart å overraske og imponere, ved å gjere eit produkt betre og meir relevant.

Her kan avisene delta med alt frå tekniske nyvinningar til redaksjonelle satsingar. Avisene utvikler seg gjennom at innovative tekniske, innhaldsmessige eller kommunikasjonsmessige format, løysingar eller arbeidsmetodar blir skapt og tatt i bruk. Nyskapning og innovasjon kan påverke både journalistikken og samfunnet på ein positiv måte.

Deltakande aviser må sende inn ei forklaring av ideen, korleis han blei gjennomført og kva effekt det har hatt.

LLAs markedspris

LLAs markedspris-konkurranse skal inspirere lokalavisene til aktivt markeds- og lesararbeid – og heidre lokalaviser som får mykje ut av sitt lokale annonse- og lesarmarked. Juryen kan sjå på heilskapen i avisas marknadsarbeid og annonseprodukt – inkludert relasjonsbygging og lesaraktivitetar. Juryen kan også legge vekt på øvrige kreative og nyskapande tiltak i avisa.
Hugs; det enkle er ofte det beste! Sjølv små, kreative marknads- og lesartiltak kan sendast inn.

Deltakande aviser skal sende inn ei enkel og kort eigenmelding. Her skal avisa føre inn kor mange årsverk som arbeider med annonser, og kor mange årsverk totalt som arbeider i avisa. Avisa skal også kort omtale den konkrete markeds- eller lesaraktiviteten som avisa bidrar med i konkurransen. Her kan avisa også gi ei kort vurdering av kva tiltaket betyr for avisas omdømme i lokalmiljøet. Husk å få fram kva effekt marknadstiltaket har hatt for kunden eller avisa – og gjerne kva inntekter avisa di har fått inn på tiltaka.

Utover dette finn LLA-sekretariatet fram opplagstal, dekningstal, økonomiske nøkkeltal og andre relevante opplysningar frå tilgjengelege kjelder for dei avisene som deltar – og legg dette fram for juryen.

Avisa skal også gi frå seg til juryen fri adgang til avisas nettutgåve i minst fire månader frå innsendingsdato.

LLAs journalistpris og Årets historiefortelling

LLAs journalistpris går til ein journalist eller ei lokalavis som har utført samfunnsoppdraget på ein eksemplarisk måte. Juryen ser etter saker som er eit eksempel til etterfølging for journalistikken i avisbransjen.

Årets historiefortelling går til ein journalist eller ei lokalavis som har gjort seg bemerka med ei viktig og godt fortald historie.

Aviser kan delta med enkeltsaker eller artikkelseriar. Kvar avis kan bidra med maksimum tre bidrag i kvar kategori.

Deltakande aviser skal skrive ei eigenmelding på maksimum to A4-sider. Her skal avisa omtale det journalistiske arbeidet og grunngje kvifor journalisten eller avisa fortener journalistprisen eller prisen for årets historiefortelling. Avisa kan også gi ei kort eigenvurdering av kva tiltaket betyr for avisas omdømme i lokalmiljøet.

Avisa skal også gi frå seg til juryen fri adgang til avisas nettutgåve i minst fire månader frå innsendingsdato.

Årets lokalavisfoto

LLAs fotopris skal oppmuntre til betre fotojournalistikk i lokalavisene. Vi ser etter bilde eller videoinnslag som fangar merksemda til lesarane og gjer ei god historie enda bedre.

Avisene kan bidra med bilde i papiravisa og/eller bilde eller video på nett, og juryen står fritt til å dele ut prisane til beste bidrag, uavhengig av plattform.

Deltakande aviser kan sende inn maks tre bidrag per journalist i avisa. Eitt bidrag kan vere enkeltbilde, bildeserie og/eller videoinnslag. Bidragsytar skal også sende inn avissida der bildet har vore publisert. Dersom avisa bidrar med nett-bilde eller video, må avisa sende lenke til desse, og avisa skal også gi frå seg til juryen fri adgang til avisas nettutgåve i minst fire månader frå innsendingsdato.

Generelt for alle konkurransane:

Det kostar 800 kroner å delta i Årets lokalavis-konkurransen og 500 kroner for kvar av dei andre konkurranseklassane. Det er same pris uansett kor mange bidrag som blir sendt inn i kvar klasse.

Alle bidrag må ha blitt publisert eller gjennomført i løpet av det siste kalenderåret.

Alle bidrag blir sendt inn her på LLAs nettsider. Innsendt bidrag betyr at avisa er påmeldt, det er ikkje eige påmeldingskjema utover dette.

Filer må merkast med namn på avis, og i foto- og journalistpriskonkurransen må også namn på journalist/fotograf vere med i filnamnet.

F.eks:

  • Årets lokalavis: Avis1.filformat
  • Årets lokalavisfoto: Avis_Kari_Hansen_1.filformat

Har du praktiske spørsmål? Ta gjerne kontakt med Lene Østberg i LLA, lene@lla.no eller mobil 452 89 222.