Nyttig repetisjon for markedsmedarbeiderne: Lyd, bilder og sosiale medier

LLA anbefaler også en repetisjon av alle lyd & bilde-kursene vi har lagt ut i vår. Du får en rekke praktiske tips til hvordan lokalavisene og butikkene kan bruke sosiale medier for å få større oppmerksomhet.

Gjennom små videosnutter og artikler i idébanken har Landslaget for lokalaviser (LLA) de siste månedene forsøkt å gjøre lokalavisene til bedre rådgivere for annonsekundene våre. En god markedsmedarbeider i lokalavisa skal ikke bare vite mye om egen mediekanal, men også kunne det viktigste om andre mediekanaler – som ofte er en naturlig del av annonsørenes mediemix. Slik blir vi bedre rådgivere og samtalepartnere. Det lønner seg.

Mange små butikker og bedrifter trenger ofte også praktisk hjelp med å drifte sine sosiale medier-aktiviteter. Rett som det er, stiller lokalavisene opp for å gjøre nettopp dette. Slik blir lokalavisene en enda bedre samarbeidspartner og total-leverandør for lokale annonsører.

Både før og etter jul har Kine Myrvold (bildet) i Sosialsone.no på oppdrag fra LLA levert en rekke videosnutter og artikler for å gjøre lokalavisene flinkere til nettopp bruk av sosiale medier, lyd og bilde. Kine har også gitt oss tips om hvordan vi kan gjøre våre egne nettaviser mer interessante gjennom sosiale medier.

Under her ser du de åtte siste episodene og artiklene. Med ett unntak, er de fleste videosnuttene tre-fire minutter lange.

Lykke til med repetisjonen.

Slik sporer du folk. Om retargeting på egne nettsider og sosiale medier.

(Flere minikurs under annonsen)

Målbare mål på sosiale medier.

Slik setter du opp annonser på Facebook og Instagram. (Ca 20 minutter)

Velg riktig kanal til målgruppen!

Del mer enn bare artikler.

Mål for annonser på sosiale medier.

Likt og ulikt med ulike sosiale kanaler.

Slik kan avisa bruke lesernes bilder på nett.

Og her er en godbit til, publisert 20. august: Kine forteller om bruk av video og stillbilder i sosiale medier.