Nye og enklere modulkart

De tre store aviskonserna og samarbeidspartnere har nå tatt i bruk nye og enklere modulkart. Dermed er det i praksis etablert en ny bransjestandard for annonser i papirutgavene.

Avisenes modulkart for annonser i papirutgavene har lenge vært til stor nytte både for annonsørene og avisene. Standardiseringen har gjennom årene gjort avisannonseringen enklere og tidsbesparende for både oss selve og kundene våre.

Fra 1. januar i år har Amedia, Schibsted og Polaris – og deres samarbeidspartnere – tatt i bruk nye modulkart som er gjort enklere enn de gamle. En god del moduler er borte vekk.

Det er blant annet laget nye modulkart for helside alminnelige plass (bildet over, eksemplet er hentet fra Amedia) og tekstsider.

I praksis betyr dette at det er satt en ny bransjestandard, som også LLA slutter seg til og anbefaler våre medlemsaviser om å ta i bruk så snart som mulig.

Se eksempler på de nye modulkartene – som altså er helt like hos Amedia, Polaris og Schibsted:

Amedias priskalkulator. Velg for eksempel «helside alminnelig plass» og «Helside tekst» i menyen nede til venstre.

Schibstedavisenes moduler og kalkulator.