Kreativt kraftsenter/spetakkelrom:
- Tid og rom for å være kreativ (for kropp og tanke)
- Utvikling både av «produktet» vårt og de ansatte
- Ta vare på ideene – ikke legge de rett i skuffen
- Yai-day: inspirasjonsdag, del med kolleger. Just do it!
- Samarbeid på tvers for kunde og marked
- Bygge de rette og gode relasjonene
- Få flere bein å stå på, sikre inntekter
- Kreative sone som avishus
- Moderne og attraktivt grendahus, inkluder lokalsamfunnet inn
- La kildene komme til oss. Bli venn med oss!
Samarbeid/utekontor:
- Selvkjørende redaksjonskontor: Bilen filmer 360* 24/7, journalisten jobber i fart, bare vaktsjef på kontoret, styrer direkte til begivenhetene
- Redaksjons-/markedsmøte på kafé, kjøpesenter, bedrift, organisasjoner, skole eller andre plasser i bygdene: For å møte folk og få nye ideer
- God kommunikasjon og markedsføring
- Samarbeid med andre lokalaviser for kunnskapsdeling
- Hospitering/samlinger/felles innkjøp/dele kostnader
- Styrke lokale redaksjoner med faglig og økonomisk samarbeid
LLAs idéfest i Ålesund ble ledet av Gudrun Rudningen og Arne L. Bygdås fra Arbeidsforskingsinstituttet ved Oslo Met. Vi legger ut alt fra samlingen her i LLAs idébank utover høsten.