Lokalavisa er en nyttig og effektiv mediekanal

Her på markedssidene finner du en del nyttig stoff om lokalavisa som attraktiv og nyttig mediekanal. Har du spørsmål eller trenger mer hjelp, kan du ta kontakt med LLAs markeds og informasjonssjef; Geir K. Hus, geir()lla.no, dir. tlf. 452 89 333.

LLAs medlemsaviser kan også hente annonsekampanjer og egenannonser på våre medlemssider. Informasjon om kurs og markedssamlinger finner du på kurssidene våre.

På åpningssidene våre finner du et godt utvalg nyheter om det som rører seg i bransjen, blant annet kan du lese om LLA som ikke ønsker innstramminger i reglene for telefonsalg. Lokalavisene må fortsatt kunne ringe sine abonnenter uten ytterligere innstramminger i markedsføringsloven.

 

 

Her er fem gode grunner til for å bruke lokalavis:

1. Lokalavisa på papir og nett blir lest. Lokalavisene er populære, både på papir og nett. Det viser blant annet opplagstallene som vi i avisbransjen legger fram hvert år; lokalavisene har omtrent like stor oppslutning fra det ene året til det andre.

2. Kundene dine opplever lokalavisa som troverdig. At folk som leser avisa vår, synes vi er seriøse og driver med god journalistikk, betyr også noe for deg som annonserer i avisa. Annonsene dine blir en del av et troverdig miljø.

3. Annonsene i lokalavisa blir lagt godt merke til. Det tror vi skyldes at lokalaviser flest har akkurat nok sider, og at vi rett og slett har en passe blanding av artikler og annonser. Uansett vet vi at folk synes annonser er godt lesestoff.

4. Kundene dine bruker lokalavisa for å planlegge innkjøp. Noen av leserne våre er nok så grundige at de bruker annonsene som rene huskelapper på handleturen sin. Svært mange sier gjennom leserundersøkelser at det er i lokalavisene at de finner ut om tilbud på varer og tjenester. Det er også lokalavisa folk synes er viktigst for å få informasjon om ”hendelser og nyheter” i nærmiljøet. Dette siste er jo greitt å vite for deg som skal ha oppmerksomhet om arrangementer eller andre aktiviteter i laget eller organisasjonen din.

5. Lokalavisa på papir er mye viktigere enn alle andre mediekanaler når folk vil bli informert om tilbud på produkter og tjenester. Intet vondt ord om blogger, sosiale medier og andre spennende digitale kanaler, men i følge TNS Gallup er det altså avisa – på papir – folk synes er beste plassen å bli informert! Dersom du jobber i butikk, eller med noe annet der du trenger oppmerksomhet, må jo det være ganske nyttig å vite?

Ta kontakt med din egen lokalavis i dag. Avisa hjelper deg med annonser som gir deg større oppmerksomhet og flere kunder.

Du finner informasjon, og blant annet dekningstall, for LLAs medlemsaviser her.